Strategie / Concept

Gezonde tussendoortjes voor kinderen vinden is een hele klus voor moeders. Ondanks ze er bewust mee bezig zijn worden ze nog regelmatig gefopt. Denk bijvoorbeeld aan mooie teksten op de verpakking. Daarnaast willen ze geen zeeën van tijd besteden aan het maken van ‘de’ juiste keuze.

Een handje-hulp-strategie gaat de moeders helpen bij het maken van een verantwoorde keuze. Dit wordt gedaan door het ‘1,2,3 dit wordt ie!’ concept. Een simpel stappenplan leidt ze direct naar de achterzijde van de verpakking. Zonder andere invloeden worden ze geleid naar het etiket. Op basis van het etiket focust de moeder zich op wat van belang is. Hierdoor kan ze snel een juiste keuze maken. Op lang termijn gaat dit concept ervoor zorgen dat het lezen van etiketten automatisch gedrag wordt.

Om het concept te ondersteunen zijn er verschillende middelen ontwikkeld op basis van de customer journey:

  • Een boodschappentas: Moeders worden voorafgaand het bezoek herinnerd aan het stappenplan om bewust te kiezen (stimulus respons).
  • Infographic: In het winkelschap van de koekjes hangt het stappenplan om de moeders nogmaals te herinneren om juist te kiezen
  • Guerillamarketing: Het gangpad met kindertussendoortjes wordt volledig omgekeerd. Je kijkt nu eerst naar de achterkant in plaats van de voorkant. Willekeurig lopen er mensen door het pad. De reactie wordt gefilmd voor een short-movie op Facebook en Instagram.